Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » Τουρισμός: Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024

Τουρισμός: Mastercard Economics Institute: Κέρκυρα και Τίρανα (!) στο top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών στον κόσμο το 2024

Η Κέρκυρα και τα Τίρανα (!) συγκαταλέγονται στους 10 πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς στον κόσμο για το καλοκαίρι του 2024 (Ιούνιος έως Αύγουστος), σύμφωνα με την έκθεση του Mastercard Economics Institute, που δόθηκε στη δημοσιότητα στις 14 Μαΐου.

Νούμερο ένα trending καλοκαιρινός προορισμός είναι το Μόναχο, που θα φιλοξενήσει αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου τον Ιούνιο.

Αναλυτικά το top 10 των πιο δημοφιλών προορισμών, σύμφωνα με το Mastercard Economics Institute:

Μόναχο, Γερμανία
Τόκιο, Ιαπωνία
Τίρανα, Αλβανία
Νίκαια, Γαλλία
Κανκούν, Μεξικό
Μπαλί, Ινδονησία
Μπανκόνγκ, Ταϋλάνδη
Κέρκυρα, Ελλάδα
Φρανκφούρτη, Γερμανία
Οράντζεσταντ, Αρούμπα
Όπως αναφέρεται, η κατάταξη προέκυψε με βάση τα δεδομένα κρατήσεων πτήσεων για τη θερινή περίοδο, που εκτείνεται από τον Ιούνιο του 2024 έως τον Αύγουστο του 2024 και στη συνέχεια υπολογίστηκε το μερίδιο κάθε προορισμού στο σύνολο των ταξιδιών ανά αγορά προέλευσης. Αυτοί οι 10 προορισμοί έχουν δει τη μεγαλύτερη αύξηση στο μερίδιό τους στις κρατήσεις πτήσεων.

Πού ταξίδεψαν οι τουρίστες τους τελευταίους 12 μήνες;

Η έκθεση ανέδειξε και το top10 των προορισμών τους τελευταίους 12 μήνες που έληξαν τον Μάρτιο του 2024. Τέσσερις από τις πέντε κορυφαίες αγορές είναι ευρωπαϊκοί προορισμοί. Η Ασία-Ειρηνικός επιστρέφει στο παγκόσμιο τουριστικό προσκήνιο, έχοντας το 50% των 10 κορυφαίων προορισμών.

Η Ιαπωνία αναδεικνύεται ξεκάθαρα πρωτοπόρος, με μια τοπική οικονομία να επωφελείται από την άνοδο της τουριστικής δραστηριότητας.

Η Ιταλία και η Ισπανία κατέλαβαν τις θέσεις 4 και 5 αντίστοιχα, έχοντας μεγάλη ζήτηση τους ηλιόλουστους μήνες.

Η Ρουμανία βρέθηκε ιδιαίτερα ψηλά στη λίστα στην 3η θέση. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην ένταξη της Ρουμανίας στον Χώρο Σένγκεν, γεγονός που ώθησε τις αεροπορικές εταιρείες να επεκτείνουν τις υπηρεσίες τους στη Ρουμανία. Αυτή η κίνηση έφερε επιπλέον τουρίστες, κυρίως από την Ισπανία, τη Σουηδία και τη Δανία.

Η οικονομία της εμπειρίας και της νυχτερινής ζωής αυξάνεται συνεχώς

Σύμφωνα με την έκθεση του Mastercard Economics Institute:

Οι ταξιδιώτες παγκοσμίως συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις εμπειρίες. Οι τουρίστες έχουν ξοδέψει περισσότερα για τη νυχτερινή ζωή και λιγότερα για ψώνια λιανικής, τα οποία έχουν ανακάμψει με πιο αργό ρυθμό.
Οι δαπάνες για εμπειρίες και νυχτερινή ζωή καταλαμβάνουν συνολικά στο 12% των τουριστικών δαπανών – το υψηλότερο σημείο τουλάχιστον κατά την τελευταία 5ετία.
Σε σχέση με τις εθνικότητες, οι Αυστραλοί τείνουν να ξοδεύουν ένα στα πέντε δολάρια σε εμπειρίες και νυχτερινή ζωή – σε σύγκριση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, που είναι περίπου ένα στα 10 δολάρια.
Η ζήτηση για εμπειρίες έχει αυξηθεί επίσης από τους τουρίστες που αναχωρούν από την ηπειρωτική Κίνα. Μόλις πριν από ένα χρόνο, το μερίδιο των δαπανών εξερχόμενου τουρισμού ήταν περίπου 7%. Έως τον Μάρτιο του 2024, στο 12μηνο που έληξε τότε, έχει αυξηθεί στο 10%.
Με βάση τα δεδομένα, οι προορισμοί στην Ασία-Ειρηνικό και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Ιταλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου, παρουσιάζουν ισχυρή αύξηση των δαπανών πολυτελείας.
Οι αγορές πολυτελών ενδυμάτων στην Ιαπωνία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) αυξήθηκαν κατά 152% και 61% σε σύγκριση με πέρυσι.
Στο τμήμα casual ένδυσης, οι δαπάνες είναι χαμηλότερες από αυτές στα ενδύματα πολυτελείας.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η ανάλυση του Mastercard Economics Institute δείχνει ότι οι ταξιδιώτες αναψυχής απολαμβάνουν μεγαλύτερα ταξίδια – περίπου μια επιπλέον ημέρα. Για τους 12 μήνες μεταξύ Μαρτίου 2019 και Φεβρουαρίου 2020, η μέση διάρκεια παραμονής ενός ταξιδιού ήταν μόλις περίπου τέσσερις ημέρες. Από τον Μάρτιο του 2024, η διάρκεια ενός ταξιδιού αναψυχής παγκοσμίως είναι κοντά στις πέντε ημέρες.
Όσο φθηνότερος είναι ο προορισμός, τόσο μεγαλύτερη είναι η διαμονή.
Ένα ιστορικό υψηλό περίπου 15,9 εκατομμυρίων Αμερικανών ταξίδεψαν διεθνώς το πρώτο τρίμηνο του 2024, ενώ η Ιαπωνία υποδέχθηκε πάνω από 3 εκατομμύρια αφίξεις επιβατών τον Μάρτιο του 2024
Οι αξέχαστες εκδηλώσεις οδηγούν τις ταξιδιωτικές τάσεις, είτε πρόκειται για συναυλίες είτε για αθλητικές εκδηλώσεις – χαρακτηριστική η αύξηση της ζήτησης για το Μόναχο για τον εναρκτήριο αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου τον Ιούνιο.

 

ΠΗΓΗ:tornosnews.gr

ΚΕΡΚΥΡΑ ->
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ->
ΕΛΛΑΔΑ ->
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ ->
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ->
ΚΟΣΜΟΣ ->
ΑΠΟΨΕΙΣ ->
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ->
Ο ΚΟΥΚΟΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ->
Επιστροφή Στην Κορυφή