Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » Τα πατίνια στα καντούνια της πόλης – Η micromobility έφτασε στην Κέρκυρα ενθουσιάζοντας και… αγχώνοντας

Τα πατίνια στα καντούνια της πόλης – Η micromobility έφτασε στην Κέρκυρα ενθουσιάζοντας και… αγχώνοντας

Τα βρίσκεις παντού, τα νοικιάζεις, πηγαίνεις πάνω κάτω την πόλη, τα αφήνεις όπου θέλεις κι αυτή είναι η φιλοσοφία της micromobility, ένα νέο σύστημα κινητικότητας στην  πόλη με ηλεκτρικά πατίνια, προς το παρόν, αλλά πολύ γρήγορα θα δούμε και ποδήλατα, που δίνουν μια ξεχωριστή νότα στην μετακίνηση των επισκεπτών, αλλά και των νέων που μπορεί να το δουν κι ως παιγνίδι.

Στην Κέρκυρα έφτασαν μόλις πριν λίγες μέρες, όταν κι απλώθηκαν σε διάφορα σημεία της πόλης κι έκτοτε κινούνται συνεχώς σε όλο το κέντρο, καθώς με το σύστημα gps που είναι εφοδιασμένα, έχουν κόφτη στα όρια που μπορούν να λειτουργήσουν, οπότε αν κάποιος θελήσει να πάει εκτός του επιτρεπόμενου ορίου, απλώς ακινητοποιείται!

Τα πατίνια λοιπόν που έφτασαν στην Κέρκυρα, αφού πρώτα ως ιδέα έχουν γράψει χιλιόμετρα σε πολλές πόλεις στον κόσμο, αλλά και στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη, μπορεί να αποτελέσουν μια ακόμα εναλλακτική και μάλιστα δελεαστική μετακίνηση σε μια πόλη όπως η δική μας με τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα ιδίως σε εποχές αιχμής.

Φτάνει κάποιος να κατεβάσει την εφαρμογή, να περάσει την κάρτα του, να ενεργοποιήσει τη χρήση του πατινιού κι αυτό είναι όλο… μπορείς να γυρίσεις την πόλη ανενόχλητος κι αν θέλεις μπορεί και να το αφήσεις όπου σε βολεύει, αφού κάποιος άλλος θα το πάρει να κυκλοφορήσει ή στο τέλος η εταιρία θα το βρει και θα το περισυλλέξει.

Ως νέα ιδέα στο νησί μας, αν και πολλοί είναι αυτοί που ήδη κυκλοφορούν με ιδιωτικά πατίνια, ή ηλεκτρικά σκούτερ και ποδήλατα, προκάλεσε πολλά σχόλια, τόσο θετικά, όσο κι αρνητικά.

Θετικά γιατί μπορούν να δώσουν απαντήσεις στη μετακίνηση κι αρνητικά για τα προβλήματα που δημιουργούν στην κυκλοφορία τους, μιας και στην πόλη, ούτε ειδικές διαδρομές διαθέτουμε, οι νεαροί οδηγοί στην πλειοψηφία τους δεν αντιλαμβάνονται ότι δεν είναι παιγνίδι, αλλά μεταφορικό μέσο και υποχρεωτικά πρέπει να τηρείται ο ΚΟΚ και βέβαια προκαλούν και ερωτηματικά για την ασφάλεια των μετακινήσεων.

Ας δούμε λοιπόν τί τρέχει με την micromobility, που είναι νόμιμη κατ’ αρχάς και ελεύθερη να δραστηριοποιείται σε όλους τους δρόμους όπου η ταχύτητα περιορίζεται στα 50 χλμ την ώρα, δηλαδή πολύ απλά σε όλη την πόλη! Βέβαια στους πεζόδρομους μετά από συνεννόηση της Τροχαίας με την εταιρία η ταχύτητα των πατινιών από το μέγιστο των 25 χλμ περιορίστηκε στην απολύτως αναγκαία για να κινούνται ασφαλώς,  δηλαδή κάτι λίγο παραπάνω από 10 χλμ.

Η άφιξη λοιπόν της «μικροκίνησης» προκαλεί όμως και πολλά άλλα ερωτηματικά. Όπως για το που και πως μπορούν να κυκλοφορούν, χωρίς να δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνουν. Αυτό το θέμα έχει ανοίξει μια πολύ μεγάλη συζήτηση για τη δημιουργία κάποιων ειδικών διαδρομών για να είναι όλα εντάξει κι ασφαλή.

Εδώ λοιπόν μπαίνει και η σκέψη που ήδη έχει αρχίσει να κυκλοφορεί για την αναβίωση των ξεχασμένων κι απαξιωμένων ποδηλατοδρόμων, μιας και τα νέα μέσα με ηλεκτροκίνηση κάνουν την μετακίνηση ευκολότερη, άρα και λειτουργικότερες τις διαδρομές που χαράχτηκαν προ δεκαετίας και βάλε, αλλά απέτυχαν παταγωδώς να γίνουν αποδεκτές από την τοπική κοινωνία!!!

Παράλληλα προκύπτουν ζητήματα ασφάλισης, μιας και τα πατίνια δεν υποχρεούνται σε ασφάλιση όπως όλα τα υπόλοιπα τροχοφόρα… παρ’ όλο που τα συγκεκριμένα εκτελούν εμπορική μετακίνηση κι όχι ιδιωτικής αναψυχής!

Επίσης υπάρχει ένα ζήτημα με την υποχρεωτικότητα του κράνους, που δεν προβλέπεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, μιας κι υπάρχει ακόμα κενό στο Νόμο, οπότε και  η εταιρία δεν προμηθεύει τους ενοικιαστές με προστατευτικό κράνος!

Αντιστοίχως πρέπει να σημειώσουμε πως δεν χρειάζεται καμία άδεια ή επάρκεια για την ενοικίαση του πατινιού, οπότε ακόμα και παιδιά  που δεν έχουν καμία εμπειρία κι οδηγική αντίληψη μπορούν να κινούνται ελεύθερα και κατά το δοκούν παντού, ακόμα και αντίθετα σε μονόδρομους και μάλιστα σε ιδιαίτερα επικίνδυνα σημεία του οδικού της πόλης.

Όλα αυτά είναι άγχη που αναζητούν απαντήσεις και πλέον τόσο η Τροχαία, όσο κι ο Δήμος ψάχνουν να βρουν, μιας κι εκτός όλων των υπολοίπων στο Δήμο αναζητούν κι ένα μέτρο στη χρήση τους… καθώς τις πρώτες μέρες γέμισε ο τόπος από αυτά… είτε γιατί οι χρήστες τα άφηναν όπου ήθελαν, ή και γιατί η εταιρεία τα σκόρπισε παντού για διαφημιστικούς προφανώς λόγους.

Τα πατίνια και η micromobility, πάντως ήρθαν για να μείνουν και υπό αυτά τα δεδομένα θα πρέπει να διαχειριστούμε όλοι τα νέα μοντέλα που μας προκύπτουν σε καθημερινή βάση προσαρμόζοντας τα πράγματα στις νέες συνθήκες, αλλά και διευκολύνσεις που παρέχει η εξέλιξη της τεχνολογίας.

Άντε και εις ανώτερα και με μια πόλη απολύτως ήπιας κυκλοφορίας… για να δικαιωθεί άλλωστε και το όραμα προ ετών για ποδήλατα κοινής χρήσης που πήγαν δυστυχώς στα σκουπίδια και για ποδηλατόδρομους που απλά έγιναν αυθαίρετα  πάρκινγκ!

ΚΕΡΚΥΡΑ ->
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ->
ΕΛΛΑΔΑ ->
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ ->
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ->
ΚΟΣΜΟΣ ->
ΑΠΟΨΕΙΣ ->
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ->
Ο ΚΟΥΚΟΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ->
Επιστροφή Στην Κορυφή