Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » Τα πατίνια και η… έκπληξη των ταγών! Γράφει ο Ηλίας Βαλάρης 

Τα πατίνια και η… έκπληξη των ταγών! Γράφει ο Ηλίας Βαλάρης 

Τα πατίνια που αναστάτωσαν την Κέρκυρα, έγιναν « talk of the town», τα… απολαμβάνουν οι χρήστες τους,  έφεραν όμως στην επικαιρότητα μια πολύ καλά «κρυμμένη» αλήθεια για τους παράγοντες και τους διοικούντες τον τόπο μας.

Οι  εποχές, οι εξελίξεις και η πρόοδος τους ξεπερνούν σταθερά και απλά οφείλουν να τρέχουν ασθμαίνοντας και πολλές φορές με οξύ συντηρητισμό,  πίσω τους.

Αυτή είναι μια πραγματικότητα, που αν καταφέρουν να την αποδεχτούν, δηλαδή να κοντύνουν το μεγαλείο που νοιώθουν, τότε θα είναι πολύ ωφέλιμοι στα καθήκοντα που αναλαμβάνουν, αλλά και για τον ίδιο τον εαυτό τους, μιας και δεν θα είναι υποχρεωμένοι να κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους, ούτε να υποκρίνονται, ενώ γελάνε κι οι πέτρες με τα όσα εξελίσσονται και συμβαίνουν.

Τα σημειώνω λοιπόν αυτά, επειδή την μικροκίνηση τη συζητάμε εδώ και πολλά χρόνια, ήδη κυκλοφορούν πολλά μέσα  και στην πόλη της Κέρκυρας, όλοι γνωρίζουν πως το πλάνο για την ηλεκτρική micromobility την προωθεί και το ίδιο το κράτος, επιδοτώντας την αγορά των μέσων, είναι άπειρες οι φορές που έχει γίνει συζήτηση για τις ήπιες μορφές μετακίνησης, ελέω και των κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι πόλεις, οπότε ήταν θέμα χρόνου να εμφανιστούν τα πατίνια και προφανώς έπονται τα ποδήλατα, τα σκουτεράκια και γιατί όχι και τα microcar, όπως συμβαίνει σε πάρα πολλές πόλεις της Ευρώπης, αλλά και του κόσμου!

Κάτι που οφείλαμε να το περιμένουμε, να προετοιμαζόμαστε και να το δομούμε πριν σκάσει ως έκπληξη, τελικά αιφνιδίασε τους πάντες και τώρα τρέχουν να δουν πως θα το αντιμετωπίσουν με προτεραιότητα βέβαια, όπως πάντα, την άρνηση, την πολεμική και τα πάσης λογής φοβικά σύνδρομα που πηγάζουν από τις αδυναμίες των ταγών της εξουσίας.

Αντί λοιπόν ν’ ακούω το πλάνο για να δρομολογηθεί σωστά κι ασφαλώς η μικροκίνηση στην πόλη μας, που θα ανακούφιζε σε ένα βαθμό από το κυκλοφοριακό κομφούζιο, βλέπουμε κατασταλτικά μέτρα και κυνήγι μαγισσών, μια συνήθης πρακτική των διοικούντων όταν δεν ξέρουν πώς να διαχειριστούν το πρόβλημα. Κι από μια πλευρά είναι λογικό να βλέπουμε αυτή την αντίδραση, μιας και όσο δεν μπορούν να ρυθμίσουν τα της κυκλοφορίας… όπως είναι αιφνιδιασμένοι επιλέγουν να περιορίζουν για να αποφευχθούν τα χειρότερα, δηλαδή τα δυστυχήματα!

Μόνο που τη λύση την έχουν μπροστά στα μάτια τους τη γνωρίζουν μεν, αλλά δεν ασχολήθηκαν με το να τη δρομολογήσουν, για τον απλό λόγο ότι κανείς δεν βλέπει πέρα από τη μύτη του, αλλά και δεν θέλει να ξεβολευτεί από μια διαμορφωμένη συνθήκη.

Λέω λοιπόν πως οι ποδηλατόδρομοι που απαξιώθηκαν προ ετών είναι παρόντες, οριοθετημένοι και απλά σε αχρησία, ως μια επιπλέον ζώνη ελεύθερου πλέον παρκαρίσματος κι απορώ γιατί δεν κινούνται ταχύτατα (λέμε τώρα) για να επανασυστήσουν την προσέγγιση της ήπιας μετακίνησης στην πόλη μας και το ιστορικό κέντρο, κάτι που επιχειρήθηκε αλλά απέτυχε λόγω ατολμίας των διοικούντων, αντιδράσεων των συντεχνιών και βέβαια απουσία τότε της ηλεκτροκίνησης, που σήμερα προσφέρει εξαιρετικό πλεονέκτημα για δυναμική επιστροφή.

Με δεδομένο λοιπόν πως τους διοικούντες τους ξεπερνά η εποχή… θα έλεγα πως αντί να περιχαρακώνονται πίσω από μέτρα και πολεμικές, ν’ ανοίξουν τα μάτια τους, να κάνουν κι ένα σερφάρισμα στο διαδίκτυο για να δουν πως ρυθμίζουν όλες οι πόλεις αυτό το θέμα… και τα ασφαλιστικά για την κατάληψη δημόσιου χώρου, θα μπορέσουν να είναι μια ιστορία για  χαλαρές συζητήσεις τις μέρες του καλοκαιριού, με ένα φραπέ ή μια μπυρίτσα στο χέρι για να δροσιστούμε!

Άλλωστε  η μικροκίνηση κι ο διαμοιρασμός των μέσω μετακίνησης είναι μια πραγματικότητα που ήρθε για να μείνει και που θ’ αποτελέσει και το νέο μοντέλο μετακίνησης, όχι μόνο επισκεπτών αλλά και των ίδιων των κατοίκων, που θα δείτε πως μόλις εξοικειωθούν θα βρουν πολλές απαντήσεις στα καθημερινά τους προβλήματα.

Μην ξεχνάτε και τα ποδήλατα που είχε φέρει ο Δήμος μαζί με τη χάραξη των ποδηλατόδρομων αυτή τη λογική είχαν, με τη διαφορά πως είχαν προκαθορισμένα σημεία εναπόθεσης… που πιθανώς μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν για άλλα μέσα, αν και ο διαμοιρασμός της μετακίνησης βασίζεται σε μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία.

Σε κάθε περίπτωση έναντι του αιφνιδιασμού που υπόκεινται οι διοικούντες θα έλεγα πως πρέπει να αποφευχθεί η εύκολη λύση του υπερσυντηρητισμού, ούτε και να γίνουμε… Τέξας, όπου ακόμα έχουν σε ισχύ τους περιορισμούς της… άγριας Δύσης,  όπου απαγορεύονταν να περνούν τα μοσχάρια χωρίς να συνοδεύονται από τους γελαδάρηδες δηλαδή τους cowboys!

 

 

ΚΕΡΚΥΡΑ ->
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ->
ΕΛΛΑΔΑ ->
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ ->
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ->
ΚΟΣΜΟΣ ->
ΑΠΟΨΕΙΣ ->
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ->
Ο ΚΟΥΚΟΣ ΠΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ->
Επιστροφή Στην Κορυφή