Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » 21ο Ιερατικό Συνέδριο της Ι.Μ. Κερκύρας

21ο Ιερατικό Συνέδριο της Ι.Μ. Κερκύρας

21ο Ιερατικό Συνέδριο της Ι.Μ. Κερκύρας

 

 

Πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2023 στις ανακαινισμένες εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας στην Κασσιώπη το 21ο Ιερατικό Συνέδριο της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας, με ομιλητές τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ και τον καθηγητή Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Παναγιώτη Σκαλτσή.

Των εργασιών του Συνεδρίου, προηγήθηκε η τέλεση της Θείας Λειτουργίας, στον υπό ανέγερσιν ναό των κατασκηνώσεων επ’ ονόματι των Αγίων Δημητρίου και Νέστορος, από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριο. Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας τελέστηκε Ιερό Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των ψυχών των απ’ αιώνος ευαρεστησάντων Αρχιερέων, Ιερέων, Ιερομονάχων, Διακόνων, Μοναχών και Μοναζουσών της τοπικής Εκκλησίας.

Θέμα του φετινού Συνεδρίου ήταν “Λογικήν Λατρείαν Σοί Χριστέ προσφέρομεν”.

Στην προσφώνησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος ζήτησε από τους κληρικούς της τοπικής Εκκλησίας να επιμείνουν στην διακονία τους σε επτά σημεία: να λειτουργούνε συχνότερα, να συναντιούνται προσωπικά με τους πιστούς παροτρύνοντάς τους για την συμμετοχή στην θεία λειτουργία, να βελτιώσουν τον τρόπο τελέσεως της θείας λειτουργίας και των άλλων ακολουθιών, να ενθαρρύνουν την συμμετοχή των πιστών με την συμψαλμωδία και την συναπαγγελία του “Πιστεύω” και του “Πάτερ ημών”, να προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της απουσίας ιεροψαλτών και να προτρέψουν τους ενδιαφερόμενους, άνδρες και γυναίκες, να συμμετάσχουν στα μαθήματα της Σχολής Εκκλησιαστικής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως, όπου διδάσκεται τόσο η βυζαντινή όσο και η ντόπια μουσική ψαλτική, να έχει το κήρυγμά τους Χριστοκεντρικό και εκκλησιοκεντρικό περιεχόμενο και να μη σκανδαλίζουν τους πιστούς, αλλά να είναι διακριτικοί, και να αποφεύγουν τους νεωτερισμούς και τις αστοχίες.

Στην εισήγησή του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού κ. Δανιήλ τόνισε ότι οι τύποι στη θεία λατρεία είναι απαραίτητοι για τη διέγερση της πνευματικής προθυμίας του ανθρώπου, ότι η θεία λατρεία είναι διδασκαλείο που διδάσκει με τον λόγο και όλες τις εκκλησιαστικές τέχνες. Η Ορθόδοξη λατρεία ακόμη παρουσιάζει την ζωή του Χριστού ως ζώσα πραγματικότητα εν τη θεία λειτουργία, εμπεριέχει όλους τους πνευματικούς θησαυρούς της Αγίας Γραφής και τα Ιεράς Παραδόσεως, ότι ο Θεός απορρίπτει από την περίοδο της Παλαιάς Διαθήκης την πορνεία, τη θυσία του αίματος, την ειδωλολατρία εν γένει. Επεσήμανε ότι η χριστιανική λατρεία αποτελεί συνέχεια της ιουδαϊκής. Έχουμε κρατήσει τον λειτουργικό χρόνο του εσπερινού και του όρθρου, και δεν ακολουθούμε τον κοσμικό χρόνο του Μεσονυκτίου, ενώ η λατρεία της Καινής Διαθήκης είναι μόνιμη παιδαγωγία του πιστού: ανανεώνει τις μνήμες των γεγονότων της ζωής του Χριστού και της παρουσίας των αγίων διά των εορτών, αναζωογονεί την πίστη στον ένα Θεό που είναι παρών στη ζωή μας και διεγείρει την ελπίδα του λαού και την προσδοκία της ελευθερίας από την αμαρτία στην προοπτική των εσχάτων.

Ακολούθως τον λόγο πήρε ο κ. Παναγιώτης Σκαλτσής, ο οποίος μίλησε με θέμα “Θεία Λατρεία και αγιότητα”. Τόνισε ότι ο ιερέας και ο πιστός αγιάζονται εν τω ναώ, με την προσευχή, την συμψαλμωδία, με τις ακολουθίες του νυχθημέρου, διά της μετοχής στα μυστήρια της Εκκλησίας, με τον πνευματικό αγώνα και την άσκηση, όπως επίσης και με τη συνέργεια του Θείου και του ανθρώπινου παράγοντος.

Μετά τις εισηγήσεις και την συζήτηση, ακολούθησε γεύμα και στη συνέχεια οι ιερείς χωρίστηκαν ανά Αρχιερατικές περιφέρειες και συζήτησαν περαιτέρω λειτουργικά θέματα και απορίες. Το Συνέδριο έκλεισε αργά το απόγευμα με τα πορίσματα και με την τέλεση του Εσπερινού, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκταρίου, ο οποίος ζήτησε από τους πατέρες να εργαστούν πνευματικά, χωρίς φόβο για τις εξελίξεις και να περιμένουν τις θέσεις της Εκκλησίας για θέματα της επικαιρότητας, όπως το ζήτημα των νέων ταυτοτήτων.

 

Επιστροφή Στην Κορυφή