Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » Νέες ταυτότητες: Θα έχουν καινούριο αριθμό – Πώς θα γίνει η αλλαγή στα δημόσια έγγραφα

Νέες ταυτότητες: Θα έχουν καινούριο αριθμό – Πώς θα γίνει η αλλαγή στα δημόσια έγγραφα

Καινούριο αριθμό θα έχουν οι νέες ταυτότητες , όπως διευκρίνισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Γιάννης Οικονόμου.

Σύμφωνα με τον υπουργό, ο αριθμός στα δημόσια τουλάχιστον έγγραφα, θα αλλάζει αυτόματα λόγω της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών, που είναι διασυνδεδεμένες.

Όσο αφορά στις φωτογραφίες για τις ταυτότητες, για τις οποίες έχουν υπάρξει αντιδράσεις από τους επαγγελματίες φωτογράφους είπε στον ΑΝΤ1 ότι, δεν απαγορεύεται οι πολίτες να φωτογραφίζονται στο φωτογραφείο, ωστόσο τους δίνεται η δυνατότητα να το κάνουν μέσα στο Αστυνομικό Τμήμα.

«Μετά το 2026 δεν θα υπάρχουν άλλες ταυτότητες, είναι υποχρέωση, μεταρρύθμιση», είπε, επαναλαμβάνοντας ότι, «οι νέες ταυτότητες εκδίδονται βάσει των κανόνων της ΕΕ. Είναι ίδιες με της Γαλλίας και της Γερμανίας και δεν υπάρχει σύστημα εντοπισμού σε αυτές», σχολίασε.

Άνοιξε η πλατφόρμα id.gov.gr

Σημειώνεται πως άνοιξε λίγο μετά τις 8:30 το πρωί της Δευτέρας 25 Σεπτεμβρίου η πλατφόρμα id.gov.gr για την έκδοση των νέων  ταυτοτήτων.

Μέσω της πλατφόρμας οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά τα ραντεβού τους για την έκδοση νέου τύπου ταυτοτήτων ή την αντικατάστασή τους λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.

Βήμα – βήμα η διαδικασία 

Ο ενδιαφερόμενος επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία, και καταχωρεί τα εξής στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά το ραντεβού: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και προαιρετικά αριθμό τηλεφώνου. Υπάρχει η δυνατότητα να κλείσει το ραντεβού τρίτος, ωστόσο θα πρέπει να υπάρχει αυτοπρόσωπη παρουσία του πολίτη για να εξυπηρετηθεί.

Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος αποστέλλεται μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την επαλήθευση του email που δήλωσε ο ενδιαφερόμενος. Ακολούθως, λαμβάνει στο επιβεβαιωμένο email τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.

Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο οκτώ (8) ώρες πριν. Είκοσι-τέσσερις (24) ώρες πριν και δύο (2) ώρες πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.

*Διασφαλίζεται ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης δελτίων ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο.

*Οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

*Ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του αστυνομικού δελτίου ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει με την αρμόδια Αρχή Έκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου.

ΠΗΓΗ: ethnos.gr

Επιστροφή Στην Κορυφή