Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » Ερώτηση (και) Αλ.Αυλωνίτη για τα πολλαπλά προβλήματα στην Ειδική Αγωγή

Ερώτηση (και) Αλ.Αυλωνίτη για τα πολλαπλά προβλήματα στην Ειδική Αγωγή

Αυλωνίτης

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας με θέμα τα πολλαπλά προβλήματα στην ειδική αγωγή, κατέθεσαν 30 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία της βουλευτή Ιωαννίνων ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Μερόπης Τζούφη και συνυπογραφή του βουλευτή Κέρκυρας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Αυλωνίτη.

Οι βουλευτές τονίζουν πως τρεις εβδομάδες από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων, οι συνθήκες που επικρατούν στην Ειδική Αγωγή αμφισβητούν έμπρακτα την πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία στη δημόσια εκπαίδευση. Οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, αλλά και τα προβλήματα στην μεταφορά των μαθητών και μαθητριών, συνθέτουν ένα ζοφερό τοπίο στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι βουλευτές καλούν τον Υπουργό Παιδείας να απαντήσει για τον ακριβή αριθμό των κενών σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ στα γενικά και στα ειδικά σχολεία, πότε θα καλυφθούν οι ανάγκες και αν έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες πιστώσεις για την πρόσληψη προσωπικού, καθώς και ζητούν από το Υπουργείο να γίνουν άμεσες ενέργειες ώστε να αποκατασταθεί η μετακίνηση των μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης :

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού

Θέμα: «Πολλαπλά προβλήματα στην Ειδική Αγωγή»

Τρεις εβδομάδες από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων, οι συνθήκες που επικρατούν στην Ειδική Αγωγή αμφισβητούν έμπρακτα την πρόσβαση των μαθητών και μαθητριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση. Την ίδια στιγμή πληθαίνουν οι διαμαρτυρίες εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και ειδικών επιστημόνων σε όλη τη χώρα, ενώ εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και φορείς ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του και να προχωρήσει σε άμεσες λύσεις. Στα άμεσα προβλήματα συγκαταλέγονται:

• οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού (εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, ΕΒΠ, σχολικοί νοσηλευτές),
• το ανοιχτό ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών/τριών,

1. Ελλείψεις προσωπικού

Η υφυπουργός Παιδείας Δόμνα Μιχαηλίδου, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις στη Βουλή, διαβεβαίωσε ότι «η ειδική εκπαίδευση αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης ΝΔ». Ωστόσο, η κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία αποτυπώνει ακριβώς το αντίθετο. Για την έναρξη της χρονιάς (Α’ φάση), το υπουργείο Παιδείας προσέλαβε μόλις 9.336 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και 5.148 μέλη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού. Σημειώνεται πως το σχολικό έτος 2022-2023 προσλήφθηκαν συνολικά 22.967 εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ, χωρίς να καλυφθούν πλήρως τα κενά και τα αιτήματα παράλληλης στήριξης. Συνεπώς, η φετινή χρονιά ξεκίνησε για την ειδική αγωγή με κενά που αγγίζουν το 40% σε σύγκριση με τις συνολικές προσλήψεις που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, όπου και πάλι το υπουργείο Παιδείας δεν κατάφερε να καλύψει πλήρως τα εκπαιδευτικά κενά και τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη.

Προσλήψεις στην ειδική αγωγή

Επιπλέον, η υφυπουργός υποστήριξε πως «δεν είναι σωστό να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη», παραγνωρίζοντας τις επιστημονικές αποφάσεις των ΚΕΔΑΣΥ (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήριξης) που εξετάζουν τα αιτήματα και αποφασίζουν για την υποστήριξη των μαθητών ΑμεA. Η συγκεκριμένη πρακτική του υπουργείου Παιδείας οδηγεί τους γονείς να αναζητούν ιδιωτικές λύσεις, εφόσον μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά.

2. Μετακινήσεις μαθητών/τριων ΑμεΑ

Μείζονα προβλήματα καταγράφονται και με τις μετακινήσεις των μαθητών. Πολλά παιδιά από τα ειδικά σχολεία της Αθήνας αδυνατούν να πάνε στο σχολείο λόγω καθυστερήσεων στο διαγωνισμό για την πρόσληψη οδηγών και συνοδών στα ειδικά διαμορφωμένα σχολικά λεωφορεία. Παρόμοια στη Θεσσαλονίκη, όπου σύμφωνα με την ΕΣΑμεΑ περισσότεροι από 600 μαθητές με αναπηρία αδυνατούν να μετακινηθούν από και προς τις σχολικές μονάδες λόγω των άγονων διαγωνισμών για την ανάληψη των μετακινήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό,
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Πόσες ελλείψεις καταγράφονται για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών με αναπηρία σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ στα γενικά και ειδικά σχολεία; Πότε θα καλυφθούν τα κενά; Έχουν εξασφαλιστεί οι απαραίτητες πιστώσεις για την πρόσληψη του προσωπικού;

2. Υιοθετεί την άποψη της υφυπουργού Παιδείας Δόμνας Μιχαηλίδου για περικοπές στην Παράλληλη Στήριξη; Βρίσκεται σε επεξεργασία νομοθετική ρύθμιση που παρακάμπτει τα ΚΕΔΑΣΥ και τις επιστημονικές διαδικασίες αξιολόγησης των αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη; Πρόκειται να καλυφθούν οι ανάγκες όπως προβλέπεται ή σχεδιάζεται η εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού σε βάρος της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία και των οικογενειακών προϋπολογισμών;

3. Σε ποιες άμεσες ενέργειες θα προχωρήσει ώστε να αποκατασταθεί η μετακίνηση των μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες;

Επιστροφή Στην Κορυφή