Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » Ερώτηση (και) Αλέξανδρου Αυλωνίτη για μαθητές και εκπαιδευτικούς Αμεα που δεν έχουν πρόσβαση στα σχολεία της χώρας μας

Ερώτηση (και) Αλέξανδρου Αυλωνίτη για μαθητές και εκπαιδευτικούς Αμεα που δεν έχουν πρόσβαση στα σχολεία της χώρας μας

Αυλωνίτης

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί ΑμΕΑ έχουν δικαίωμα στην πρόσβασή τους στην εκπαίδευση.

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα τους μαθητές και εκπαιδευτικούς ΑμΕΑ που δεν έχουν πρόσβαση στα σχολεία της χώρας μας, κατέθεσαν 27 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., με πρωτοβουλία του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Μιλτιάδη Ζαμπάρα και συνυπογραφή του βουλευτή Κέρκυρας Αλέξανδρου Αυλωνίτη.

Σπασμένα πεζοδρόμια στη διαδρομή, εμπόδια στη διέλευση και την είσοδο των σχολείων, έλλειψη ραμπών και τουαλετών ΑμΕΑ είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους μαθητές και εκπαιδευτικοί ΑμΕΑ.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ερωτούν τον Υπουργό αν έχει γίνει καταγραφή των προβλημάτων προσβασιμότητας που έχουν τα σχολεία σε όλη τη χώρα, πόσα και ποια από τα σχολεία δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές κι αν θα προχωρήσει το Υπουργείο άμεσα στην αναδιαμόρφωση των σχολείων που δεν έχουν κατάλληλες δομές προσβασιμότητας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: «Μαθητές και εκπαιδευτικοί Αμεα δεν έχουν πρόσβαση στα σχολεία της χώρας μας»

Πριν λίγο καιρό ολοκληρώθηκε ο 2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός με τίτλο «Χαρτογραφώντας την Προσβασιμότητα-Μπορεί ο συμμαθητής μου με αμαξίδιο να έρθει στο σχολείο;». Τα αποτελέσματα του εν λόγω διαγωνισμού ήταν επιεικώς απογοητευτικά. Συμμετείχαν 472 μαθητές από 38 σχολεία και δημιούργησαν 191 ψηφιακούς χάρτες που εντοπίζουν 8.477 εμπόδια!

Τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν είχαν να κάνουν με σπασμένα πεζοδρόμια στην διαδρομή, εμπόδια στην διέλευση και στην είσοδο στα σχολεία, έλλειψη ραμπών και τουαλετών για ΑμεΑ κ.α..

Χαρακτηριστική είναι καταγγελία μια μαθήτριας από το 1ο Γυμνάσιο Χίου, που αναφέρει: «Είμαι τρία χρόνια σε αυτό το σχολείο και δεν έχω καταφέρει να πάω στη μεγάλη αίθουσα εκδηλώσεών μας. Ποιος ο λόγος; Μα γιατί δεν έχω πρόσβαση στον πρώτο όροφο με το αμαξίδιό μου. Το γυμνάσιό μου είναι ένα πανέμορφο νεοκλασικό κτίριο, θυμίζει αρχαιοελληνικό ναό. Άνθρωποι το επισκέπτονται σαν μουσειακό χώρο. Εγώ όμως απλά περιορίζομαι στο ισόγειο. Αδικία; Και δεν είναι η μόνη».

Ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ)έχει ήδη επισημάνει τα προβλήματα προσβασιμότητας που υπάρχουν στα σχολεία της χώρας και για τους μαθητές αλλά και για τους εκπαιδευτικούς με αναπηρία και σε ανακοίνωση τους επισημαίνουν: «Αγωνιζόμαστε με γνώμονα το αναφαίρετο δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση και κάθε εκπαιδευτικού στην εργασία. Συμπορευόμαστε με κάθε ομάδα ή ατομικότητα που στηρίζει το δίκαιο αυτό αίτημα. Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να θέσει θέματα όπως η προσβασιμότητα ως προτεραιότητα».

Τα σχολεία της Αιτωλοακαρνανίας αντιμετωπίζουν και αυτά τα ίδια προβλήματα προσβασιμότητας για τους μαθητές ΑμεΑ, ελάχιστα είναι αυτά που έχουν την δυνατότητα να εξυπηρετήσουν μαθητές με κινητικά ή άλλες αναπηρίες.

Είναι υποχρέωση μιας πολιτισμένης κοινωνίας να εξασφαλίζει την προσβασιμότητα όλων των μαθητών και εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολικά κτίρια, είναι υποχρέωση του κράτους να τοποθετεί ράμπες και αναβατόρια σε όλα τα σχολεία, να δημιουργεί τουαλέτες ΑμεΑ και να διευκολύνει την πρόσβαση σε όλους τους χώρους των σχολείων.

Οι μαθητές με αναπηρία δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού, έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση με ίσους όρους με όλα τα παιδιά, έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν σε όλες τις εκπαιδευτικές και κοινωνικές δραστηριότητες και έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν όχι σε ένα άλλο περιβάλλον που θα είναι μόνο με άλλα παιδιά με αναπηρία αλλά στα ίδια σχολεία, στις ίδιες παιδικές χαρές, στους ίδιους αθλητικούς και πολιτιστικούς χώρους μαζί με τα παιδιά που δεν έχουν αναπηρία.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Έχει γίνει καταγραφή των προβλημάτων προσβασιμότητας που έχουν τα σχολεία σε όλη την χώρα; Πόσα και ποια σχολεία δεν έχουν τις κατάλληλες υποδομές για να υποδεχτούν μαθητές με αναπηρία;
Θα προχωρήσετε άμεσα στην αναδιαμόρφωση στα σχολεία που δεν έχουν τις κατάλληλες δομές προσβασιμότητας για του μαθητές και τους εκπαιδευτικούς ΑμεΑ;

ΚΕΡΚΥΡΑ ->
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ->
ΕΛΛΑΔΑ ->
ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ ->
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ->
Επιστροφή Στην Κορυφή