Τίτλοι Ειδήσεων
Αρχική » Γιώργος Καλούδης: Οι λόγοι μη κατάθεσης ψηφοδελτίου

Γιώργος Καλούδης: Οι λόγοι μη κατάθεσης ψηφοδελτίου

Σε ανακοίνωσή του ο Γιώργος Καλούδης αναφέρει τους λόγους  που οι δυο συνεργαζόμενες παρατάξεις  «Πρώτα η Κέρκυρα» και «Κερκυραϊκή Αναγέννηση» του Χρ. Σαρλή έμειναν εκτός της εκλογικής διαδικασίας.

Η ανακοίνωση αναφέρει:

1.Οι δημοτικές παρατάξεις Πρώτα η Κέρκυρα και Κερκυραϊκή Αναγέννηση  ως 3η και 4η δύναμη αντίστοιχα, για 4 χρόνια μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο, υπερασπιζόμενοι με αγωνιστικότητα στη πράξη για 4 χρόνια, σε όλα τα πεδία των μαχών, τα ζωτικά συμφέροντα και δίκαια του Κερκυραϊκού Λαού  , ενάντια σε οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα, τα οποία επιδιώκουν να επικρατήσουν στον τόπο.

2.Οι δυνάμεις μας συμπαρατάχθηκαν ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών  και επεδίωξαν την ενότητα του δημοκρατικού χώρου.

Η προσπάθειά μας αυτή δεν ευδοκίμησε λόγω της αντίδρασης της συγκεκριμένης τοπικής νομενκλατούρας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Κέρκυρας, η οποία ακολουθεί γραμμή αντίθετη από την κεντρική γραμμή του κόμματος, η οποία είχε αποφασίσει  συνεργασία μεταξύ των παρατάξεων του δημοκρατικού χώρου.

3.Δώσαμε τους τελευταίους μήνες, ενόψει των επικείμενων δημοτικών εκλογών, έναν έντιμο και καθαρό αγώνα με δεδομένο τον νέο εκλογικό νόμο Βορίδη..

 

Γίνεται φανερό και στην πράξη ότι ο εκλογικός αυτός νόμος του κ. Βορίδη φτιάχτηκε για να ορθώνει ανυπέρβλητα εμπόδια σε δημοτικές παρατάξεις που είναι ανεξάρτητα δημοτικά κινήματα ιδιαίτερα από τα μεγάλα κόμματα, δημοτικά κινήματα που αντιστρατεύονται τα οργανωμένα ιδιωτικά συμφέροντα εκείνα που επιδιώκουν να ελέγχουν και την τοπική αυτοδιοίκηση και να τη  μετατρέπουν σε φέουδό τους.

Επιπλέον (ο νόμος Βορίδη) στραγγάλισε (χωρίς αντίσταση των κομμάτων της αντιπολίτευσης)  την πολιτική ελευθερία των κατοίκων των χωριών να συγκροτούν τοπικά ψηφοδέλτια αυτόνομα και ελεύθεροι από κόμματα. Μία ελευθερία που υπήρχε από τη μεταρρύθμιση του Ελευθέριου Βενιζέλου του 1912. Έτσι επιδιώκουν τον πλήρη έλεγχο των -κομματικών πλέον- κοινωνιών, τη πειθήνια πολιτική υποτέλειά τους  και την ένταξή τους σε αθηνοκεντρικούς κομματικούς συσχετισμούς και μηχανισμούς.   Όχι για λύσουν τα προβλήματα της Κέρκυρας αλλά για να δημιουργούν (ή να εξευμενούν με ) μηχανισμούς στους όλο και με λιγότερες εξουσίες βουλευτές και προνόμια στις κάστες εξουσίας των νομαρχιακών.

 

Η δε υποχρεωτική ποσόστωση των γυναικών κατέληξε  να αποτελεί ευτελισμό του εκλογικού συστήματος και του ρόλου των γυναικών στις εκλογές και στην πολιτική, καθώς τείνει να επικρατήσει το φαινόμενο οι περισσότεροι συνδυασμοί να τοποθετούν πολλές γυναίκες μόνο και μόνον για συμπλήρωση ψηφοδελτίου και μάλιστα σε άσχετες με την κατοικία και την καταγωγή τους δημοτικές ενότητες.

 

Ο Bορίδειος στραγγαλισμός των τοπικών κοινωνιών παραβιάζει ευθέως 3 άρθρα του Συντάγματος:

  • Το άρθρο 101 παρ.2 που ορίζει ως σύστημα διοίκησης το αποκεντρωτικό,
  • το άρθρο 25 που επιτάσσει την υποχρεωτική αρχή της αναλογικότητας και
  • το άρθρο 5 που  επιβάλλει την ελεύθερη συμμετοχή στη πολιτική ζωή της χώρας.

 

4.Ο Συνδυασμός μας εκτός από τους υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους κατανεμημένους ανάλογα με τον πληθυσμό τους στις οκτώ δημοτικές ενότητες (Κερκυραίων, Αχιλλείων, Παρελείων, Παλαιοκαστριτών, Φαιάκων και των τριών Διαποντίων Νήσων), σύμφωνα με τον νέο εκλογικό νόμο, πρέπει να περιλαμβάνει και τους υποψηφίους τοπικούς συμβούλους με πλήρη κάλυψη του προβλεπόμενου αριθμού συμβούλων για κάθε κοινοτικό συμβούλιο για το 60% των δημοτικών κοινοτήτων του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων, ως προϋπόθεση της ανακήρυξης του Συνδυασμού.

Αυτό στις κοινότητες της Μέσης Κέρκυρας δεν κατέστη εφικτό. Ιδιαίτερα, δεν κατέστη δυνατόν  να καλυφθεί η ποσόστωση για ένα από τα δύο φύλα (γυναίκες) που ορίζεται από τον Νόμο ως προϋπόθεση. Ευρεθήκαμε έτσι στην κατάσταση  να μην πληρούμε τον συγκεκριμένο όρο, ο οποίος είναι εντελώς αχρείαστος, αφού έχουμε συμπληρώσει αριθμό υποψηφίων κατά πολύ μεγαλύτερο, πολλαπλάσιο (και σε άνδρες και σε γυναίκες) από τις θέσεις που μπορεί να καταλάβει η παράταξη που τελικά θα εκλεγεί να κυβερνήσει τον Δήμο Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων (24 θέσεις μαζί με τον/την δήμαρχο).

Κατόπιν τούτου δεν κατέστη δυνατή η υποβολή ψηφοδελτίου για τον Δήμο που να έχει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις τυπικής ανακήρυξης. Παρά το γεγονός ότι ο υποψήφιος Δήμαρχος της συμπαράταξής μας είχε στην διάθεσή  του 128 υποψηφιότητες, με αυτές τις συνθήκες η παράταξή μας οδηγήθηκε στη μη συμμετοχή.

 

Στην εξέλιξη αυτή συνέβαλαν οι προσπάθειες επηρεασμού κατά τον τελευταίο 1 ½ μήνα στην Κέρκυρα σε βάρος φίλων της παράταξής μας, που είχαν αποφασίσει να θέσουν υποψηφιότητα μαζί μας, με χρήση παραπληροφόρησης, ψεμμάτων, απειλών και εκβιασμών, με αποτέλεσμα να υπαναχωρήσουν. Γίναμε μάρτυρες δηλαδή μίας άκρως αντιδημοκρατικής και ηθικά εκφυλιστικής κατάστασης και πρωτόγνωρων για την Κέρκυρα γεγονότων από τη μεταπολίτευση.

 

Και όταν αποτύγχαναν να τους υπόσχονταν ρόλο χρυσοθήρα στο El Dorado της χρεωκοπημένης ΔΕΥΑΚ και του χρεωκοπημένου Δήμου.

 

Σε  εύθετο χρόνο  θα εκδώσουμε τη Μαύρη Βίβλο των σχετικών γεγονότων, στην οποία θα καταχωρηθούν συγκεκριμένα γεγονότα, κατά μίμηση της Βίβλου του Γεωργίου Παπανδρέου μετά τις εκλογές βίας και νοθείας του 1961.

 

Παραμένουμε στις επάλξεις του αγώνα καi συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για τα συμφέροντα του κερκυραϊκού λαού.

 

 

Επιστροφή Στην Κορυφή